3

ÇOMÜ’den TÜBİTAK 1002-A Destekli Dijital Eğitim Projesi: Coğrafya Eğitiminde Sanal Gerçeklik Dönemi

Bu Duyuru 77 Kez Okundu
  • Paylaş:

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Oya Erenoğlu’nun yürütücüsü olduğu"Sanal Gerçeklik Destekli Oryantiring Eğitiminin Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Harita Okuma, Mekânsal Düşünme ve Çevresel Duyarlılık Düzeylerine Etkisi: Deneysel Bir Araştırma" başlıklı proje, TÜBİTAK 1002-A Hızlı Destek Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.

Prof. Dr. Muzaffer Özdemir ve Doç. Dr. Derya Girgin araştırmacı olarak yer aldığı proje, sosyal bilimlerde deneyimsel öğrenmeye dijital bir açılım getiriyor.

Türkiye’nin Dijital Eğitim Dönüşüm Hedefleriyle Uyumlu Bir Proje

Proje, günümüz eğitiminde giderek önem kazanan dijital pedagojik yeterlikler ve mekânsal düşünme becerileri doğrultusunda öğretmen adaylarının çok yönlü gelişimini hedeflemektedir.

Sanal gerçeklik (VR) destekli oryantiring uygulamalarıyla desteklenen bu deneysel çalışma; harita okuma, çevresel farkındalık ve karar verme gibi becerileri fiziksel ve dijital ortamlar üzerinden bütüncül bir yaklaşımla geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Özellikle coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adayları için geliştirilen bu yenilikçi öğretim modeli, Türkiye’nin dijital eğitim dönüşüm hedefleriyle de doğrudan uyumludur.

Proje, aynı zamanda geleneksel yöntemlerle yürütülen oryantiring eğitimi ile VR destekli senaryoları karşılaştırmalı olarak analiz ederek öğretmen adaylarının çağdaş teknolojilerle donanmış eğitim ortamlarına etkin uyum sağlamalarına katkıda bulunacaktır.

Yenilikçi Bir Model, İlham Verici Bir Akademik Yolculuk

Bu proje ile ÇOMÜ, sosyal bilimler alanında dijital deneyimlerin öğretmen eğitimine entegrasyonu konusunda literatürdeki önemli bir boşluğu doldurmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda, öğretmen yetiştirme politikalarına bilimsel temelli ve sahada uygulanabilir bir model önererek alana öncülük etmektedir.

Araştırma Kültürünü Güçlendiren Vizyon: ÇOMÜ Araştırma Dekanlığı’nın Stratejik Katkısı

Bu başarının arka planında, üniversitemizde araştırma kültürünü sistematik biçimde geliştirmeyi amaçlayan ÇOMÜ Araştırma Dekanlığı’nın yönlendirici ve teşvik edici rolü önemli bir yer tutmaktadır. Araştırma ekosisteminin güçlendirilmesine yönelik olarak sunulan destekler, genç akademisyenlerin araştırmaya olan ilgisini artırmakta; disiplinler arası projelerin önünü açmaktadır.

Genç Araştırmacılar İçin İlham Kaynağı

Doç. Dr. Oya Erenoğlu ve proje ekibinin bu başarısı, yenilikçi fikirlerin doğru destekle ulusal düzeyde nasıl bir değere dönüşebileceğini göstermektedir. Üniversitemizde öğrenim gören genç akademisyen ve lisansüstü öğrenciler için bu proje, araştırmaya adım atma yolunda güçlü bir ilham kaynağıdır.