Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.
Dr. Oya Erenoğlu’nun yürütücüsü olduğu"Sanal Gerçeklik Destekli
Oryantiring Eğitiminin Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Harita
Okuma, Mekânsal Düşünme ve Çevresel Duyarlılık Düzeylerine Etkisi: Deneysel Bir
Araştırma" başlıklı proje, TÜBİTAK 1002-A Hızlı Destek Programı kapsamında
desteklenmeye hak kazandı.
Prof. Dr. Muzaffer Özdemir ve
Doç. Dr. Derya Girgin araştırmacı olarak yer aldığı proje, sosyal bilimlerde
deneyimsel öğrenmeye dijital bir açılım getiriyor.
Türkiye’nin Dijital Eğitim Dönüşüm Hedefleriyle Uyumlu Bir Proje
Proje, günümüz eğitiminde giderek
önem kazanan dijital pedagojik yeterlikler ve mekânsal düşünme becerileri doğrultusunda
öğretmen adaylarının çok yönlü gelişimini hedeflemektedir.
Sanal gerçeklik (VR) destekli
oryantiring uygulamalarıyla desteklenen bu deneysel çalışma; harita okuma,
çevresel farkındalık ve karar verme gibi becerileri fiziksel ve dijital
ortamlar üzerinden bütüncül bir yaklaşımla geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Özellikle coğrafya ve sosyal
bilgiler öğretmen adayları için geliştirilen bu yenilikçi öğretim modeli,
Türkiye’nin dijital eğitim dönüşüm hedefleriyle de doğrudan uyumludur.
Proje, aynı zamanda geleneksel
yöntemlerle yürütülen oryantiring eğitimi ile VR destekli senaryoları
karşılaştırmalı olarak analiz ederek öğretmen adaylarının çağdaş teknolojilerle
donanmış eğitim ortamlarına etkin uyum sağlamalarına katkıda bulunacaktır.
Yenilikçi Bir Model, İlham Verici Bir Akademik Yolculuk
Bu proje ile ÇOMÜ, sosyal
bilimler alanında dijital deneyimlerin öğretmen eğitimine entegrasyonu
konusunda literatürdeki önemli bir boşluğu doldurmayı hedeflemektedir. Aynı
zamanda, öğretmen yetiştirme politikalarına bilimsel temelli ve sahada
uygulanabilir bir model önererek alana öncülük etmektedir.
Araştırma Kültürünü Güçlendiren Vizyon: ÇOMÜ Araştırma Dekanlığı’nın
Stratejik Katkısı
Bu başarının arka planında,
üniversitemizde araştırma kültürünü sistematik biçimde geliştirmeyi amaçlayan
ÇOMÜ Araştırma Dekanlığı’nın yönlendirici ve teşvik edici rolü önemli bir yer
tutmaktadır. Araştırma ekosisteminin güçlendirilmesine yönelik olarak sunulan
destekler, genç akademisyenlerin araştırmaya olan ilgisini artırmakta; disiplinler
arası projelerin önünü açmaktadır.
Genç Araştırmacılar İçin İlham Kaynağı
Doç. Dr. Oya Erenoğlu ve proje
ekibinin bu başarısı, yenilikçi fikirlerin doğru destekle ulusal düzeyde nasıl
bir değere dönüşebileceğini göstermektedir. Üniversitemizde öğrenim gören genç
akademisyen ve lisansüstü öğrenciler için bu proje, araştırmaya adım atma
yolunda güçlü bir ilham kaynağıdır.