İçeriğe geç

ÇOMÜ, Çanakkale Sivil Katılım Zirvesi’nde Yerini Aldı

Bu Haber 156 Kez Okundu
  • Paylaş:
ÇOMÜ, Çanakkale Sivil Katılım Zirvesi’nde Yerini Aldı

Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından yürütülen “Türkiye’de Demokratik Yerel Yönetişimin Geliştirilmesi için Sivil Katılımın Güçlendirilmesi Projesi” kapsamında, Troya Müzesi’nde Çanakkale Sivil Katılım Zirvesi düzenlendi.

Çanakkale’nin yanı sıra Eskişehir, Elazığ, Gaziantep, Manisa, Mersin ve Trabzon’un pilot il olarak yer aldığı proje kapsamında Çanakkale, “Katılımda Kurumsallaşma” temasını çalışan tek il olarak öne çıktı. Bu doğrultuda kentte katılım faaliyetlerinin artırılmasının yanı sıra katılım mekanizmalarının yerel yönetim süreçlerine kalıcı ve sürdürülebilir biçimde entegre edilmesine yönelik çalışmalar yürütüldü.

Zirveye; Vali Yardımcısı Ömer Şahin, Çanakkale Belediye Başkanı Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. Ramazan Cüneyt Erenoğlu, Avrupa Birliği Uzmanı Ceyhan Çiçek, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Program Yöneticisi İpek Seda Geçim, Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Feridun Ulutaş, UNDP Türkiye Mukim Temsilcisi Monica Merino ile kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve çeşitli paydaşların temsilcileri katıldı.

ÇOMÜ Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi tarafından hazırlanan müzik dinletisiyle başlayan program, protokol konuşmalarıyla devam etti. Zirvede, UNDP Proje Yöneticisi ve Baş Teknik Danışmanı Neslihan Cankara proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve elde edilen kazanımlar hakkında bilgi verdi.

Program kapsamında, Çanakkale Sivil Katılım Stratejisi ve Eylem Planı doğrultusunda hazırlanan Çanakkale Sivil Katılım Rehberi’nin lansmanı da gerçekleştirildi. ÇOMÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazan Yelkikalan ile Dr. Öğr. Üyesi Serkan Özdemir öncülüğünde hazırlanan rehber, kentte katılımcı yönetim anlayışının güçlendirilmesini hedefliyor.

Etkinlik kapsamında ayrıca Çanakkale Belediyesi ve Çanakkale Valiliğine proje sürecine sundukları katkılar dolayısıyla plaket takdim edildi.

Zirvenin ikinci bölümünde düzenlenen “Çanakkale Sivil Katılım Yolculuğu” panelinde ise proje sürecinde görev alan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri deneyimlerini paylaştı. Panelde, sivil toplum ile yerel yönetimler arasındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar, elde edilen sonuçlar ve gelecek döneme ilişkin öneriler ele alındı.

Program, Çanakkale Sivil Katılım Görev Gücü ve çalışma grubu üyelerine plaket ve teşekkür belgelerinin verilmesiyle sona erdi.

Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı-II kapsamında Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve UNDP tarafından uygulanan proje; demokratik yerel yönetişim anlayışının güçlendirilmesini, sivil toplum kuruluşlarının karar alma süreçlerine etkin katılımının artırılmasını ve gönüllülük kültürünün yaygınlaştırılmasını amaçlıyor. Çanakkale’de yürütülen çalışmalar ise katılımcı, kapsayıcı ve sürdürülebilir yerel yönetişim anlayışının geliştirilmesine yönelik örnek uygulamalar arasında yer alıyor.