HABER

Sonbaharda Sağlıklı ve Formda Olmak

19.10.2011
Bu İçeriği Paylaş

ÇOMÜ Hastanesi Diyet Uzmanı Didem Özgün Güner Kış Mevsimine adım adım yaklaştığımız bu günlerde dikkat etmemiz gereken bazı bilgileri kamuoyunun bilgisine sundu.

Yaz mevsiminin etkisini yitirmeye başlamasıyla soğuk algınlığı, grip gibi birçok hastalık kendini göstermeye başlar, yaza göre beslenme ve kilo kontrolü biraz gözardı edilir, sonbaharın oluşturduğu duygu durumumuzdaki değişiklikler ise kişiyi yemek yemeye yönlendirir.

Oysa bu mevsim gereği bağışıklık sistemini güçlendirmek, formda kalmak, sonbaharın getirdiği hüznü yenmek için mutluluk verici besinlere yer vermek gerekir, beslenme programı bu strateji ile kişiye özel olarak oluşturulmalıdır.

Dünya Sağlık Örgütü bu dönemde vücut direncindeki azalmaya dikkat çekerek beslenme içeriğinin A, C, E vitaminlerinden, Se, Zn, Mg. gibi minerallerden, Q3- Q9 yağ asitlerinden, zengin besinlerden oluşmasını önermektedir.

Sonbaharda stratejik beslenme planının genel ilkeleri şöyle olmalıdır:

*gün içinde tüketilen karbonhidrat, yağ, protein, mineral ve vitamin ihtiyacı karşılanmalıdır,

*vücuttaki toksinleri uzaklaştırmak adına 2-2.5 lt su tüketilmeli,

*haftada 2-3 kez mevsime uygun balık doğru pişirme yöntemi ile tüketilmelidir,

*salata, sebzeler, meyve ve tahıl ürünleri ile posadan zengin bir beslenme sağlanarak mevsim geçişlerine bağlı oluşabilecek konstipasyon sorunu engellenmeli,

*ısı değişikliğine uyum sağlayabilmek için harcadığı enerjiyi düşüren vücuda doğru miktarda enerji vererek ve bunu fiziksel aktivite ile destekleyerek yeni bir beslenme planı benimsenmelidir. Dünya Sağlık Örgütü tempolu yürümeyi önermektedir.

*D vitamini gereksinimini karşılamak, kendimizi iyi hissetmek için günlük 20 dakika açık havada kalınmalı,

*günlük yeterli miktarda mutluluk verici besinlerden olan muz, taze sıkılmış portakal suyu, ceviz ve kakaolu besinlere ver verilmeli,

*protein ve kalsiyum içeriği açısından önemli olan süt ve ürünleri tüketilmelidir.

Sizlere sonbahardaki duygusal değişimler sırasında kendimizi ödüllendirmek ama formda olmaktan da vazgeçmemek adına önerebileceğim tatlı grubu ise çocuk ürünleri olarak sınıflandırdığımız, süt içmeyen çocuklar için hazırlanmış meyveli, çikolatalı süt ürünleri, barlar, çikolata dilimleri ve pudinglerdir. ”



Bu Haber 308 Kez Okundu